تقریباً آخرای Silent Hill 2، وارد یه هزارتوی زیرزمینی و مبهم به اسم Labyrinth میشی که هیچ نقشه ای نداره و جیمز ساندرلند مجبور میشه یه طرح کلی و مبهم از راهروهای پیچ در پیچش رو روی یه تیکه کاغذ کثیف بکشه. حس میکنی که کلاً از بقیه شهر جداست. و درست مثل ذات مرموزش، هیچ توضیح مشخصی پشت اینکه چیه وجود نداره.
اکثر مردم موافقن که این هزارتو یه تجلی از روان جیمزه، و بعضی از مسیرها نشون دهنده شخصیت های دیگه مثل آنجلا اوروسکو و ادی دامبروفسکی هستن. یه ایده محبوب اینه که هدف Labyrinth اینه که این مسافرهای سرگردون رو به سمت حقیقت راهنمایی کنه و بهشون کمک کنه بفهمن چرا به Silent Hill اومدن. یه تئوری میگه که این جیمزه که پشت میله هاست، نه ماریا، به خاطر قتل همسرش، و این راه رو برای رویارویی اون تو قسمت آخر بازی هموار میکنه.
Bloober Team این منطقه رو تو ریمیک گسترش داده، هر کدوم از مسیرها رو پر و پیمون تر کرده و یه سکانس کاملاً جدید Otherworld رو اضافه کرده، در حالی که راز اصلی که باعث شد این قسمت یکی از جذاب ترین قسمت های قبل از آخر بازی باشه رو حفظ کرده. و برای این کار، اونا یه نگاهی هم به تئوری های طرفدارا انداختن و از بیش از دو دهه گمانه زنی استفاده کردن.
سازنده های Silent Hill 2 Remake “میخواستن هر چیزی که میتونستن رو بگنجونن”
آنا اوپورسکا-ژیبیش (طراح ارشد) تو GDC فاش کرد: “نمیتونم بهتون بگم که چند ساعت وقت گذاشتیم تا همه عناصری که میتونستیم [پیدا کنیم] رو تو اینترنت تماشا کنیم، بخونیم و درباره شون بحث کنیم” (از طریق GamesRadar). “هدف اصلی ما همیشه این بوده که به طرفدارا احترام بذاریم و هیچوقت، هیچوقت هیچکدوم از تئوری هاشون رو نادیده نگیریم.”
راستش رو بخواین، من همه چیزهایی که اونجا پیدا کردم رو دوست ندارم.
“راستش رو بخواین، من همه چیزهایی که اونجا پیدا کردم رو دوست ندارم، اما وقتی شروع کردیم به تحلیل کردنشون و پیدا کردن همه جوانب مثبت و منفی پشتشون، شروع کردم به دوست داشتن اینکه مردم چطور درباره Labyrinth فکر میکنن، و میخواستم هر چیزی که میتونستم رو توش بگنجونم.”
بنابراین، اگه شما تا حالا تو 24 سال گذشته یه بحثی رو درباره Labyrinth شروع کردین، احتمالش هست که Bloober Team از اون برای بازآفرینیشون الهام گرفته باشه. با این حال، معلوم نیست که دقیقا چه چیزهایی رو از جامعه طرفدارا گرفتن، اما شاید این بهترین چیز باشه — یکی از دلایل اصلی اینکه دو دهه است این همه بحث درباره Labyrinth وجود داشته اینه که ما همه جواب ها رو نداریم.
منبع: thegamer