Black Mesa سرانجام پس از یک دهه توسعه در سال 2020 به پایان رسید، اما جامعه هنوز با بازیهای کلاسیک به پایان نرسیده است. همین دیروز، تیم کوچکی از توسعهدهندگان سرگرمکننده، بازسازی Opposing Force را اعلام کردند.
این پروژه که FUBAR نام دارد، بازسازی گیربکس سال 1999 است که توسط آمیکوس رهبری می شود که ممکن است شما او را به عنوان یکی از رهبران Raising the Bar: Redux نیز بشناسید. این پروژه تنها سه ماه است که در حال توسعه است، اما آنها قبلاً پیشرفت زیادی در نقشه های درمانگاه، آسانسور و دره داشته اند.
جین تریس، سرپرست پروژه، توضیح داد: «در طراحی قسمتهای اولیه بازی، میدانستم که باید سطوح خود را از سطوح اصلی جدا کنیم و روی آنها تکرار کنیم و در عین حال هستهای که آنها را به یاد ماندنی میکرد، حفظ کنیم.
او اضافه میکند که تعامل و کاوش شخصیتها در این سطوح اولیه بیشتر است، زیرا تیم روی برخی از مجموعهها و پازلهای کلیدی (مانند بخش لیزر/آینه) توسعه داده است. برای این منظور، درمانگاه حتی به دو نقشه مجزا تقسیم شده است.
در حالی که این بازسازی از نظر وسعت و سبک شبیه به Black Mesa است، با طراحی مجدد و گسترش امکانات در موتور Source تا حس واقعیتر و واقعیتر را در آن ایجاد کند، به کار Crowbar Collective مرتبط نیست. در واقع، این تیم حتی در حال طراحی مدلها و وسایل خود هستند.
این خیلی کار است، به زبان ساده. Opposing Force بزرگترین توسعه گیربکس است که به طور متوسط حدود 6 ساعت طول می کشد (نیمی از زمان اجرای Half-Life). همچنین سلاح های جدیدی مانند آچار (که می توانید در ویدیوی به روز رسانی افتتاحیه مشاهده کنید)، چاقوی رزمی، Barnacle Grapple، Desert Eagle، Displacer Cannon، تفنگ تک تیرانداز، Shock Roach و Spore Launcher را اضافه می کند. از عینک های دید در شب نیز خبری نیست.
گامهای برداشتهشده تا کنون فوقالعاده چشمگیر است، و مانند همیشه با طرفداران Half-Life، این اشتیاق مسری است. اما در حال حاضر، FUBAR فقط یک تیم کوچک دارد، و پروژه هایی مانند این بر پشتوانه داوطلبان ساخته می شوند، بنابراین اگر می خواهید کمک کنید، حتما Discord آنها را بررسی کنید.
منبع: thegamer