مجمع جهانی سرمایه گذاری و نوآوری، که رهبری گردشگری سازمان ملل را در این زمینه های حیاتی تحول تقویت می کند، وزرای گردشگری را در کنار شخصیت های برجسته مالی و تجارت بین المللی گرد هم آورد. این انجمن با حمایت وزارت بازرگانی، صنعت و گردشگری کلمبیا، همراه با ProColombia، Invest in Cartagena و CAF (بانک توسعه آمریکای لاتین و کارائیب)، اهمیت تقویت سرمایه گذاری در گردشگری را برجسته کرد. در این گفتگوها همچنین بر لزوم القای چشم اندازهای تازه و راه حل های پویا از طریق تقویت نوآوری در همه سطوح تاکید شد.
زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل گردشگری سازمان ملل در افتتاحیه این مجمع گفت: «هم فوریت و هم فرصتی برای ایجاد مقاصد پایدار و فراگیر وجود دارد که از اقتصادهای محلی حمایت می کند، جوامع را توانمند می کند و میراث فرهنگی ارزشمند آنها را حفظ می کند. این انجمن اهمیت حیاتی ارتباطات را روشن می کند: هم بین بازیگران بخش دولتی و خصوصی و هم بین کشورها، برای افزایش و سرمایه گذاری مستقیم بهتر در گردشگری، و تسریع تحول دیجیتال آن، با نوآوری در قلب هر کاری که انجام می دهیم.
گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا، در سخنرانی خود در مجمع گردشگری سازمان ملل متحد، بر نقش مهم بخش گردشگری تاکید کرد. وی با تاکید بر اهمیت این صنعت، بر نقش آن در ایجاد تنوع اقتصادی در کلمبیا و در عین حال ترویج پایداری به عنوان یک هدف اصلی تاکید کرد.
او گفت که برای پیشبرد بیشتر این پتانسیل، “” نه تنها به پول نیاز داریم، بلکه به نوآوری و مقدار زیادی از آن نیاز داریم. و نوآوری باید بر کربن زدایی از فعالیت های گردشگری تمرکز کند. کلمبیا می تواند ارزهای زغال سنگ و نفت خود را تا حد زیادی با گردشگری جایگزین کند و ما به جلو حرکت خواهیم کرد.
وزیر تجارت، صنعت و گردشگری کلمبیا، لوئیس کارلوس ریس، گفت: این صد و بیست و دومین جلسه شورای اجرایی گردشگری سازمان ملل اثبات کرد که ما به عنوان یک کشور، ظرفیت همکاری برای انجام رویدادهای بزرگ را داریم. همچنین سه روز بسیار پرباری بود که در آن به جهانیان نشان دادیم که تعهد خود را به تقویت گردشگری جامعه محور، پایدار و مسئولانه از نظر زیست محیطی داریم. گردشگری می تواند محور اصلی حفاظت از طبیعت باشد و ما خوشحالیم که کشورهای عضو این شورا در این هدف سهیم هستند.
ناتالیا بایونا، مدیر اجرایی گردشگری سازمان ملل متحد گفت: «سرمایه گذاری بیشتر و نوآوری بیشتر برای ارتقای سطح گردشگری ضروری است. آنها می توانند بسیاری از فرصت های جدید را برای مشاغل، مشاغل و ایجاد انعطاف پذیری و فراگیری بیشتر باز کنند. کلمبیا به عنوان نمونه ای برتر از چگونگی سرمایه گذاری در گردشگری، به ویژه برای جوامع روستایی، برای زنان، جوانان و جوامع پس از جنگ، می درخشد.
ساختن پل ها از طریق مشارکت
سازمان گردشگری سازمان ملل متحد نقشی محوری در ارتباط بین دولت ها، مقاصد و سرمایه گذاران در هر مقیاس ایفا می کند. در همایش اخیر در کارتاخنا، تاکید بر تقویت همکاری ها برای رشد و تحول گردشگری شد. نکته مهم گفتگوی رهبران بود که در آن وزیران و معاونان وزرای گردشگری از بحرین، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، پادشاهی عربستان سعودی و زامبیا در مورد پتانسیل تحول آفرین مشارکت های استراتژیک بحث کردند.
این رویداد همچنین به عنوان یک پلت فرم برای تقویت همکاری جهانی عمل کرد. بحثهای سطح بالا استراتژیهای سرمایهگذاری نوآورانه در گردشگری، از جمله اهمیت روزافزون مناطق آزاد، ابزارهای مالی تخصصی، و چارچوبهای حاکمیتی اصلاحشده را مورد بررسی قرار دادند. هدف این استراتژی ها افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) نه تنها در قاره آمریکا بلکه در سرتاسر جهان است.
کلمبیا: نمونه ای درخشان از سرمایه گذاری در گردشگری
کلمبیا به عنوان کشور میزبان، موفقیت چشمگیر خود را در جذب سرمایه گذاری های گردشگری به نمایش گذاشت. بین سالهای 2018 تا 2023، این کشور یک میلیارد دلار پروژههای مرتبط با گردشگری را تضمین کرد و موقعیت خود را به عنوان دومین مقصد سرمایهگذاری گردشگری در آمریکای لاتین و کارائیب تثبیت کرد. این هجوم سرمایهگذاری نه تنها بخش گردشگری را به حرکت درآورده است، بلکه بیش از 4700 شغل جدید ایجاد کرده است و شهرت کلمبیا را به عنوان “سرزمین زیبایی” و یک قطب اصلی سرمایهگذاری تقویت کرده است.
برای نشان دادن بهتر پتانسیل قابل توجه کشور در صحنه جهانی، گردشگری سازمان ملل به طور رسمی دستورالعمل های به روز شده خود را با عنوان «انجام تجارت گردشگری: سرمایه گذاری در کلمبیا» ارائه کرد. آنها یک نمای کلی از زیرساخت ها و سیستم های سرمایه گذاری در کشور ارائه می دهند و فرصت های رشد و همچنین چالش ها و راه حل های بالقوه برای غلبه بر آنها را مشخص می کنند. ناتالیا بایونا، مدیر اجرایی گردشگری سازمان ملل متحد گفت: “کلمبیا، “کشور زیبایی” نیز سرزمین فرصت برای سرمایه گذاران است. بخش گردشگری آن یکی از قویترین بخشها در کل منطقه است، با پروژههای جدیدی که قرار است هزاران شغل دیگر ایجاد کند و رشد اقتصادی بیشتری را به همراه داشته باشد.»
کارتاگنا میزبان انتشار گزارش سرمایه گذاری گردشگری با برجسته کردن روندهای جهانی است
منبع: travelandtourworld