“چالش نوآوری: گردشگری اجتماعی: کلمبیا” در خلال یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اجرایی گردشگری سازمان ملل متحد، با شناسایی رهبران و پروژه های پیشرو که آینده ای فراگیر و پایدار را برای گردشگری پیش می برند، به پایان رسید. این چالش با مشارکت معاون وزارت گردشگری کلمبیا و صندوق ملی گردشگری، نوآوری های گردشگری متمرکز بر جامعه را جشن گرفت که کلمبیا را به عنوان پیشرو در این بخش حیاتی برجسته می کند.
این رقابت به دنبال توانمندسازی کارآفرینان، سازمانهای مبتنی بر جامعه و شرکتها برای همکاری در پروژههایی بود که پایداری، انعطافپذیری و فراگیری در گردشگری را در اولویت قرار میدهند. پنج ابتکار برجسته در دسته های مختلف جایزه گرفتند:
برندگان جوایز بر اساس دسته
جوامع قومی
چیریتور (چوکو)
سفری فرهنگی که سنت ها و داستان های جوامع محلی در کنار رودخانه آتراتو را زنده می کند.
جوامع روستایی و شهری
Comunidad del Encanto (بویاکا)
درگیر کردن هشت جامعه از طریق تجربههای گردشگری بازیسازی شده که برای ارتباط افراد و مکانها طراحی شدهاند.
ایجاد صلح در جوامع
Museo de Arte y Memoria (بولیوار)
فضایی دگرگونکننده برای تأمل و توانمندسازی، هنر نساجی را به نمایش میگذارد که داستانهای قدرتمندی از انعطافپذیری را بیان میکند.
زنان و جوانان
لوناریس (نارینو)
ترویج شکوه طبیعی ذخیرهگاه طبیعی الچارمولان از طریق داستانگویی بصری متمرکز بر حفاظت.
شرکتهایی که گردشگری مبتنی بر جامعه را ترویج میکنند
بررسی کنید
ارائه تجربیات سفر پایدار در 15 مقصد، ترویج توسعه جامعه محلی.
محرک نوآوری در گردشگری
ناتالیا بایونا، مدیر اجرایی گردشگری سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد که «گردشگری مبتنی بر جامعه، مردم را از هر زمینهای، از جمله زنان، جوانان و گروههای اجتماعی پس از جنگ، توانمند میکند. این نمونهها بهترین پروژهها و رهبران کلمبیا را به نمایش میگذارند و روشن میکنند که نوآوری میتواند باعث ایجاد فرصتها شود.»
این چالش بخشی از یک ابتکار گسترده تر سازمان ملل برای همسویی توسعه گردشگری با اهداف توسعه پایدار (SDGs) است. گردشگری سازمان ملل متحد از طریق دپارتمان نوآوری، آموزش و سرمایه گذاری خود، شبکه نوآوری را ایجاد کرده است که بیش از 7000 کارآفرین، 500 شرکت، 290 سرمایه گذار و مؤسسات دولتی و آموزشی متعددی را به هم متصل می کند. این شبکه تا به امروز بیش از 74 میلیون دلار بودجه برای استارتاپ های گردشگری تسهیل کرده است.
تجلیل از آینده ای پایدار
“چالش نوآوری: گردشگری اجتماعی: کلمبیا” بر رهبری این کشور در ترویج گردشگری پایدار و جامعه محور تاکید کرده است. کلمبیا با حمایت از ابتکارات خلاقانه و تاثیرگذار، همچنان خود را به عنوان یک نمونه جهانی از توسعه گردشگری فراگیر معرفی می کند.
برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به اطلاعیههای رسمی معاونت گردشگری کلمبیا یا دپارتمان گردشگری سازمان ملل مراجعه کنید.
منبع: travelandtourworld