Google Fi Wireless اخیراً مشکلی را در مورد خرابی برخی از سیمکارتها برای برخی از مشتریان تأیید کرد. شرکت مخابراتی ایمیلی را برای مشتریان آسیب دیده ارسال کرد که نشان میدهد اخیراً مشکلی در تولید پیدا کرده است که سیمکارتهای خاصی را تحت تأثیر قرار داده و آنها را از کار میاندازد.
افراد مبتلا پیام خطای «درج سیم کارت» را در تلفنهای اندرویدی خود مشاهده میکردند، حتی بدون اینکه قبلاً کارت را خارج کرده باشند یا کاری خاص برای ایجاد آن انجام داده باشند. برخی از کاربران پس از دریافت سیمکارت جدید دوباره با این مشکل مواجه میشوند و برخی از آنها به دلیل آن چندین کارت را پشت سر گذاشتهاند.
Google در حال حاضر با افرادی که در گذشته مشکل داشتند و/یا در حال حاضر با سیم کارت آسیب دیده آن را تجربه میکنند، تماس میگیرد. برخی از افرادی که در گذشته با این مشکل روبرو بوده اند، گزارش کرده اند که 60 دلار اعتبار خدمات/صورتحساب به حساب خود دریافت کرده اند.
طبق گزارش ها، غول فناوری Mountain View اکنون مشکل تولید را “حل” کرده است. این شرکت میگوید که سیمکارتهای جدید باید در حال حاضر همانطور که انتظار میرود کار کنند. ایمیلی که این شرکت گفته است همچنین به افرادی که سیم کارتهای آسیبدیده دارند توصیه میکند برای جلوگیری از خرابی غیرمنتظره در آینده به یک سیمکارت جدید منتقل شوند.
همچنین، این ایمیل eSIM را برای افراد آسیب دیده توصیه می کند. eSIM اساساً نرم افزاری است که روی یک تراشه روی دستگاه شما نصب می شود و نه یک سیم کارت قابل جابجایی. این عملکرد در مدل های جدیدتر تلفن ها پشتیبانی می شود. برای کسانی که تلفنهای قدیمیتری دارند، Google به کاربران آسیبدیده اجازه میدهد سیمکارت جدیدی را با ارسال سریع و رایگان سفارش دهند.
هیچ شرکت یا شرکتی از مسائل مربوط به تولید مستثنی نیست. من مطمئن هستم که کاربران آسیب دیده از مواجهه با چنین موضوع آزاردهنده ای از کار افتادن سیم کارت خوشحال نبودند. اما خیلی خوبه که الان مشکل حل شده و به مردم غرامت خرابی سیم کارت پرداخت میشه.
امیدواریم اکنون که موضوع شناسایی و رسیدگی شده است، هیچ مورد جدیدی مشاهده نشود.
منبع:phonearena